1394-05-09 09:33
1173
0
18282
خاندوزی خبر داد:

نشست پژوهشی رابینو و استراباد در استان گلستان برگزار خواهد شد

درراستای برگزاری سلسله نشست های پژوهشی در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، نشست پژوهشی رابینو و استراباد برگزار می شود.

به گزارش گلستان ما ؛جعفر خاندوزی دبیر شورای پژوهشی این اداره کل با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فراهم آوری آثار و مستندات در حوزه های سه گانه فعالیت این شورا ونیز ایجاد انگیزه مضاعف برای فعالان و پژوهشگران حوزه های مذکورو همچنین واکاوی وجستجودر زوایای کم عیان این حوزه ها اقدام به برگزاری نشست های تخصصی می شود.

خاندوزی با اشاره به اینکه نشست رابینو و استراباد به عنوان دومین نشست پژوهشی این شورا است افزود: این نشست به مناسبت صد و سی وهفتمین سال تولد "یاسنت لوییس رابینو بورگوماله" تاریخ پژوه، جغرافی دان ودیپلمات اروپایی برگزار می شود وآیین یادبودی است تا ضمن آن به پرداختن  زوایای دیگر دوره قاجاریه، حضور بیگانگان درایران و... توسط اساتید دانشگاه وپژوهشگران گلستانی پرداخته شود.

وی اهداف این نشست را برشمرد و اذعان داشت: بررسی نقش استعماری دول اروپایی در دوره  قاجار درایران، واکاوی ماموریت های سیاسی نهفته درسفرنامه نویسی اروپاییان ، استراباد و جرجان درسفرنامه های خارجیان از جمله اهداف است و همچنین بررسی زندگی وفعالیت های رابینو، تاریخ نگار، جغرافی دان ودیپلمات اروپایی درایران، روزگار استراباد ودشت گرگان در دوره قاجاریه و بررسی کتاب سفرنامه ی مازندران واستراباد از دیگر اهداف این نشست می باشد.

خاندوزی خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی و سفرنامه های استراباد ودشت گرگان درعصر قاجاری از برنامه جنبی این نشست می باشد.

گفتنی است این نشست با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، موسسه فرهنگی میرداماد گرگان وانجمن دوستداران بافت ها ومحوطه های تاریخی سرزمین گرگان، 10 مرداد ماه از ساعت 18 الی 20 درخانه تاریخی شفیعی ها در بافت قدیم گرگان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.